Zakoni, uredbe, propisi, misljenja, aktaZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jezikuZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jeziku
Aktuelne
VESTI
Dnevno
ažurni zakoni
Registar
zakona i propisa
Odabrani
zakoni
Mišljenja
ministarstava

 

 

 

USLOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA NOVČANU SOCIJALNU POMOĆ - NOVI ZAKON

Uslovi ostvarivanja prava na socijalnu pomoc

Neposedovanje - nepokretnosti (osim Zakonom propisanog izuzetka), - pokretne imovine (čijim korišćenjem ili otuđenjem može da obezbedi određena sredstva) - ugovora o doživotnom izdržavanju, kao i nesposobnost za rad, uz obavezu da - nije prodao, poklonio ili se odrekao prava na nasleđivanje nepokretnosti - neki su od OPŠTIH USLOVA za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć propisanih članom 82. Novog Zakona o socijalnoj zaštiti.

U "Sl. glasniku RS", broj 24/2011, od 04.04.2011. godine, objavljen je NOVI Zakon o socijalnoj zaštiti, koji je stupio na snagu – 12. aprila 2011. godine (u daljem tekstu: Zakon).

 

Ovim Zakonom uređuje se:

  • delatnost socijalne zaštite,
  • ciljevi i načela socijalne zaštite,
  • prava i usluge socijalne zaštite,
  • postupci za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti i korišćenje usluga socijalne zaštite,
  • prava i obaveze korisnika socijalne zaštite,
  • osnivanje i rad ustanova socijalne zaštite,
  • uslovi pod kojima usluge socijalne zaštite mogu pružati drugi oblici organizovanja,
  • nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite,
  • inspekcijski nadzor u vršenju delatnosti socijalne zaštite,
  • položaj stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti,
  • osnivanje Komore socijalne zaštite,
  • podrška i unapređenje kvaliteta stručnog rada u sistemu socijalne zaštite,
  • finansiranje socijalne zaštite,

kao i druga pitanja od značaja za socijalnu zaštitu.  

 

Socijalna zaštita, u smislu Zakona, jeste - organizovana društvena delatnost od javnog interesa, čiji je cilj - pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.  

Svaki pojedinac i porodica, kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba - imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom. 

Korisnici socijalne zaštite su - državljani Republike Srbije. Korisnici socijalne zaštite mogu biti i strani državljani i lica bez državljanstva, u skladu sa Zakonom i međunarodnim ugovorima. 

Korisnik prava ili usluga socijalne zaštite jeste - pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora. 

 

Prava na socijalnu zaštitu - obezbeđuju se:

  • pružanjem usluga socijalne zaštite i
  • materijalnom podrškom 

 

Usluge socijalne zaštite su - aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnik) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu. 

Usluge socijalne zaštite organizuju se kao - usluge za decu, mlade i porodicu i usluge za odrasle i starije korisnike, uz uvažavanje integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice.  

Usluge socijalne zaštite pružaju se - privremeno, povremeno i kontinuirano, u skladu s potrebama i najboljim interesom korisnika.  

 

Materijalna podrška - pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika. 

Materijalnu podršku korisnik ostvaruje putem:

  • novčane socijalne pomoći,
  • dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • pomoći za osposobljavanje za rad,
  • jednokratne novčane pomoći,
  • pomoći u naturi i drugih vrsta materijalne podrške,
  • u skladu sa Zakonom i propisima donetim za njegovo sprovođenje. 

 

Načela socijalne zaštite su:

  • Načela poštovanja integriteta i dostojanstva korisnika
  • Načelo zabrane diskriminacije
  • Načelo najboljeg interesa korisnika
  • Načelo najmanje restriktivnog okruženja
  • Načelo efikasnosti socijalne zaštite
  • Načelo blagovremenosti socijalne zaštite
  • Načelo celovitosti socijalne zaštite
  • Načelo unapređenja kvaliteta socijalne zaštite
  • Načelo javnosti rada
  • Načelo dostupnosti i individualizacije socijalne zaštite

 

Prava korisnika socijalne zaštite su:

  • Pravo na informisanje
  • Pravo na učešće u donošenju odluka
  • Pravo na slobodan izbor usluga
  • Pravo na poverljivost podataka
  • Pravo na privatnost
  • Pravo na pritužbu

 

O uslugama, materijalnoj podršci, postupku korišćenja, iznosima, ustanovama i drugim pitanjima – videti detaljnije:

 

LJ.M.V

Objavljeno: 20.05.2011.






Da li imate komentar?

  • Obavezna polja su označena zvezdicom *.
If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 111 do 120 od ukupno 174 | Sledeća | Poslednja strana
ana
Ukupno: 174
Komentar
samohrana majka
Komentar #64 objavljen : Thu December 22, 2011, 15:25:52
molila bih da mi odgovorite dali imam prava na socijalnu pomoc samohrana sam majka imam jedno dete ima tri godine zivim sa majkom koja je bolesna i zivi od sociojalne pomoci, ja takodje nezaposlena primam deciji dodatak koji iznosi 2500 i bivsi muz placa alimentaciju od 8000 din.
Dragica
Ukupno: 174
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #63 objavljen : Fri December 09, 2011, 19:52:18
Dobila sam resenje po kome mi se priznaje pravo na uvecanu novcanu socijalnu pomoc u iznosu od 2 187,00 dinara.Mesecni prihod moje porodice je 10 394,00 dinara.Taj prihod je od porodicne penzije na koju imaju pravo moja deca.Inace sam samohrana majka,oboje dece pohadjaju skolu.Na birou rada sam.Mesecni prihod moje porodice sa novcanom socijalnom pomoci,jedva da pokrije neke osnovne troskove zivota.Posto mi je pravo na zalbu istekao po resenju,molim vas da mi odgovorite kome i kako,ako imam pravo da se obratim.Ukupna primanja su ispod minimalne egzistencije,kako dalje i dokle s obzirom na sveopstu situaciju.Unapred zahvaljujem!
Ana
Ukupno: 174
Komentar
Samohrana majka
Komentar #62 objavljen : Thu December 08, 2011, 15:38:16
Samohrana sam majka maloletne devojcice ,ne radim bivsi suprug placa alimentaciju od 4 hiljade mesecno i zanima me da li imam prava na materijalnu pomoc i sta mi sve treba od papira da prikupim za zahtev? Spostovanjem
SLAVICA PETROVIC
Ukupno: 174
Komentar
samohrana sam majka
Komentar #61 objavljen : Wed December 07, 2011, 18:19:43
Samohrana sam majka devojcice od 11 godina i dekaka od mesec i po dana, nezaposlena sam i bez svog stana.Zivim u stanu prijateljice koja mi je isti ustupila na neko vreme. Bivsi suprug ne placa alimentaciju cak i preko suda ne mogu da naplatim novac koji duguje.Zanima me imam li prava na socijalnu pomoc i deciji dodatak.Unapred hvala.
Ljiljana J.
Ukupno: 174
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #60 objavljen : Mon November 28, 2011, 16:13:15
Imam 5o godina,tehnološki sam višak,već 4 godine bez posla. živim sa roditeljima, penzionerima i maloletnim sinom (15) iz vanbračne veze (otac mu je nesposoban za rad).Da li moji roditelji imaju obavezu da nas izdržavaju? Odbijen mi je zahtev za materijalnom pomoći, sa obrazloženjem da roditelji (sa ukupnim primanjem oko 45ooo din) i nas dvoje imamo 4 puta više od socijalne pomoći. Za rashode niko nije tražio ni 1 papir, samo prihode.
Radmila
Ukupno: 174
Komentar
socijalna zastita
Komentar #59 objavljen : Mon November 28, 2011, 13:21:53
Cuvala sam moga supruga 20 godina od kad je nepokretan. Bolovao je od Parkinsonove bolesti i nazalost umro pre godinu dana.Cula sam da ja imam pravo novcane nadoknade pa me interesuje da li je to istina i kome da se obratim. Ja sam u penziji takodje vec 20 godina.Unapred vam hvala. Srdacan pozdrav!
Nepoznat
Ukupno: 174
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #58 objavljen : Mon November 28, 2011, 13:16:49
Tehnološki sam višak. živim sa roditeljima, penzionerima i sinom iz vanbračne veze.Da li moji roditelji imaju obavezu da nas izdržavaju? Odbijen mi je zahtev za materijalnom pomoći, sa obrazloženjem da roditelji (sa ukupnim primanjem oko 45ooo din) i nas dvoje imamo 4 puta više od socijalne pomoći. Za rashode niko nije tražio ni 1 papir, samo prihode.
snezana
Ukupno: 174
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #57 objavljen : Fri November 18, 2011, 21:15:49
Ja sam htela da vas pitam moja mama je ostala udovica sa 46 god.i rekli su joj da nema prava na penziju zbog godina pa sam vas htela pitati dali ona ima neka prava na socijalnu pomoc?
Andrea
Ukupno: 174
Komentar
Pitanje
Komentar #56 objavljen : Wed November 16, 2011, 12:23:25
Samohrana majka sam sa jednim detetom.Nemam nikakva primanja, osim decijeg dodatka (2800.00 din).Od imovine nista ne posedujem. Zivim sa ocem invalidom koji prima minimalnu penziju. Pa me interesuje dali imam prava na mesecnu novcanu pomoc?
Unapred hvala!
doli
Ukupno: 174
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #55 objavljen : Sun October 23, 2011, 22:23:07
Samohrana sam majka dvoje maloletne dece,nisam u radnom odnosu;imam neka dugovanja za porez.Da li imam prava na socijlnu pomoc i decji dodatak?Unapred hvala!
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 111 do 120 od ukupno 174 | Sledeća | Poslednja strana

Novim Zakonom se - uređuju uslovi za proizvodnju i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi i postupak za izdavanje dozvole za proizvodnju, promet, izvoz, uvoz i tranzit psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi za gajenje, preradu i promet biljaka od kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance,

- primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- nadzor nad sprovođenjem ovog zakona,

- kao i druga pitanja iz ove oblasti značajna za zaštitu života i zdravlja ljudi. 

 

Pod - Psihoaktivnim kontrolisanim supstancama (u smislu Novog zakona) podrazumevaju se  supstance koje se nalaze na Spisku psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, i to su: - opojne droge, odnosno narkotici; 

- psihotropne supstance; 

- proizvodi biološkog porekla koji imaju psihoaktivno dejstvo; 

- druge psihoaktivne kontrolisane supstance. 

 

Značenje izraza upotrebljenih u Novom zakonu je sledeće:

 

- opojna droga (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Jedinstvenom konvencijom o opojnim drogama ("Službeni list SFRJ", broj 2/64), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem smanjujući osećaj bola, izazivajući pospanost ili budnost, halucinacije, smetnje u motornim funkcijama, kao i druge patološke ili funkcionalne promene centralnog nervnog sistema; 

 

- psihotropna supstanca (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Konvencijom o psihotropnim supstancama ("Službeni list SFRJ", broj 40/73), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem i menja moždane funkcije, zbog čega se menja percepcija, raspoloženje, svest i ponašanje; 

 

- preparat (u smislu Novog zakona) je magistralni i galenski lek izrađen u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i medicinska sredstva; 

 

-  biljka ili deo biljke (u smislu Novog zakona) je svaka biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, a koja je na Spisku u skladu sa potvrđenim konvencijama Ujedinjenih nacija u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci; 

 

-  makova slama (Stramentum Papaveris) je osušena zrela čaura i stabljika maka, koje se koriste kao prirodna industrijska sirovina za dobijanje opijumskih alkaloida, a posebno morfina; 

 

-  konoplja je cvetni ili plodni vrh biljke roda Cannabis, odnosno deo biljke roda Cannabis koji je iznad zemlje, uključujući i vrh; 

 

-  grm koke su svi primerci vrste Erythroxylon, a list koke je list grma koke, osim hemijski obrađenog lista iz kog su uklonjeni svi alkaloidi, uključujući i alkaloide ekgoninske klase (kao što su kokain, ekgonin i drugi); 

 

-  gajenje biljke (u smislu Novog zakona) je setva, odnosno sadnja, gajenje i žetva, odnosno berba biljke ili delova biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca; 

 

-  izvoz ili uvoz psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je njihovo fizičko prenošenje iz jedne države u drugu; 

 

-  posedovanje (u smislu Novog zakona) je državina psihoaktivne kontrolisane supstance nad kojom se vrši faktička vlast ili na drugi način sprovode aktivnosti pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona; 

 

-  sindrom zavisnosti (u smislu Novog zakona) je skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena koji se pojavljuju posle ponavljane upotrebe neke supstance ili grupe supstanci, koji karakterišu: jaka želja za uzimanjem psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, teškoće u kontroli upotrebe i pored štetnih posledica, povećanje podnošljivosti, prioritetna usmerenost ka psihoaktivnoj kontrolisanoj supstanci uz zapostavljanje drugih aktivnosti i obaveza, a ponekad i apstinencijalno somatsko stanje; 

 

-  zloupotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci koje su zabranjene, kao i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci na način, u količinama i za indikacije za koje nisu propisane; 

 

-  nedozvoljena proizvodnja i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je gajenje biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, posedovanje sredstava za proizvodnju psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i proizvodnja, promet i posedovanje psihoaktivne kontrolisane supstance suprotno odredbama ovog zakona. 

 

Radi usklađivanja stručnih stavova u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i davanja stručnih mišljenja u skladu sa ovim zakonom, Vlada obrazuje - Komisiju za psihoaktivne kontrolisane supstance - koju čine predstavnici ministarstava nadležnih za: zdravlje, prosvetu, unutrašnje poslove, rad i socijalnu politiku, odbranu, omladinu i sport, kulturu, pravdu, poljoprivredu i veterinu, lokalnu samoupravu, kao i istaknuti stručnjaci u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u daljem tekstu: Komisija), a sredstva za rad Komisije - obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije. 

 

Zakonom su propisane brojne ZABRANE (odnosno mere aktivne kontrole) u oblasti proizvodnje, prometa, upotrebe i dostave, davanja i odlaganja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti.

 

- Zabranjena je proizvodnja, promet i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i dostava psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom. 

 

- Zabranjeno je - gljive iz porodice Psilocybe, kao i druge gljive iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance - dostavljati na bilo koji način drugim licima. 

 

- Zabranjeno je - s hranom, pićem ili na bilo koji drugi način - davati psihoaktivne kontrolisane supstance, osim u svrhu propisanog lečenja, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona.  

 

- Zabranjeno je - psihoaktivne kontrolisane supstance i medicinska sredstva koja su upotrebljena za njihovu primenu - odlagati na način i na mestu koje nije posebno određeno za tu svrhu, suprotno ovom zakonu i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

 

- Zabranjeno je - oglašavanje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci – u određenim slučajevima, odnosno – dozvoljeno je pod određenim uslovima I na određeni način.  

 

U Zakonu je izvršena KLASIFIKACIJA psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, regulisano je pitanje identifikacije i ispitivanja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (uključujući i ovlašćenja i dozvola za obavljanje ovog posla). Proizvodnja, promet, izvoz, uvoz, tranzit, gajenje – takođe su regulisani i obuhvaćeni strogom kontrolom i zabranama.

 

Tako, na primer:

- Zabranjeno je - gajenje biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, kao i njihov promet i posedovanje, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

- Samonikla biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca - mora biti uništena 

- Dozvoljeno je - gajenje konoplje (Cannabis) - samo radi proizvodnje - vlakana, proizvodnje semena za ishranu životinja, daljeg razmnožavanja, prerade, ispitivanja kvaliteta semena, kao i njegovog prometa i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu koje ima dozvolu koju je izdalo ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede 

- Dozvoljeno je - gajenje maka (Papaver somniferum L.) - samo u prehrambene svrhe - i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu kome je izdata dozvola ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje prati i analizira površine zasejane makom. 

- Za izvoz, odnosno uvoz slame maka – potrembna je dozvola.

 

Zakonom je regulisana i primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci u okviru zaštite zdravlja, definisane su programske aktivnosti za prevenciju, lečenje i smanjenje potražnje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, propisana je dužnost obaveštavanja i evidentiranja u odgovarajućim registrima, utvrđen postupak sa oduzetim psihoaktivnim kontrolisanim supstancama, regulisana nadležnost i nadzor nad sprovođenjem, propisane kazne za privredne prestupe i prekršaje.

 

Zakon je objavljen u "Službenom glasniku RS", br. 99/2010 od 27.12.2010. godine i STUPIO NA SNAGU – 8. Januara 2011. godine.

Indeksi potrošačkih cena za maj 2017. godine

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 21 od 16.06.2017.


Kadrovska rešenja - rešenja o imenovanjima, razrešenjima, prestanku dužnosti

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 7 od 07.06.2017.


Lista biocidnih proizvoda upisanih u Registar biocidnih proizvoda u 2016. godini

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 23 od 09.06.2017.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 45 od 09.06.2017.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 28 od 07.06.2017.


Odluka o kontroli bankarske grupe na konsolidovanoj osnovi

"Službeni glasnik RS", broj 45/11, strana: 146 od 21.06.2011.
"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 14 od 15.06.2017.


Odluka o otvaranju Konzulata Republike Srbije u Gvadalahari, Sjedinjene Meksičke Države

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 15 od 09.06.2017.


Odluka o predlogu kandidata za predsednika Vlade Republike Srbije

"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 3 od 15.06.2017.


Odluka o prestanku funkcije zameniku javnog tužioca

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 20 od 16.06.2017.


Odluka o prestanku sudijske funkcije

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 14 od 07.06.2017.


Odluka o stopi kontracikličnog zaštitnog sloja kapitala za Republiku Srbiju

"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 15 od 15.06.2017.


Odluke o izboru sudija na stalne sudijske funkcije

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 12 od 16.06.2017.



Pogledajte kompletan spisak >>