Zakoni, uredbe, propisi, misljenja, aktaZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jezikuZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jeziku
Aktuelne
VESTI
Dnevno
ažurni zakoni
Registar
zakona i propisa
Odabrani
zakoni
Mišljenja
ministarstava

 

 

 

USLOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA NOVČANU SOCIJALNU POMOĆ - NOVI ZAKON

Uslovi ostvarivanja prava na socijalnu pomoc

Neposedovanje - nepokretnosti (osim Zakonom propisanog izuzetka), - pokretne imovine (čijim korišćenjem ili otuđenjem može da obezbedi određena sredstva) - ugovora o doživotnom izdržavanju, kao i nesposobnost za rad, uz obavezu da - nije prodao, poklonio ili se odrekao prava na nasleđivanje nepokretnosti - neki su od OPŠTIH USLOVA za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć propisanih članom 82. Novog Zakona o socijalnoj zaštiti.

U "Sl. glasniku RS", broj 24/2011, od 04.04.2011. godine, objavljen je NOVI Zakon o socijalnoj zaštiti, koji je stupio na snagu – 12. aprila 2011. godine (u daljem tekstu: Zakon).

 

Ovim Zakonom uređuje se:

  • delatnost socijalne zaštite,
  • ciljevi i načela socijalne zaštite,
  • prava i usluge socijalne zaštite,
  • postupci za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti i korišćenje usluga socijalne zaštite,
  • prava i obaveze korisnika socijalne zaštite,
  • osnivanje i rad ustanova socijalne zaštite,
  • uslovi pod kojima usluge socijalne zaštite mogu pružati drugi oblici organizovanja,
  • nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite,
  • inspekcijski nadzor u vršenju delatnosti socijalne zaštite,
  • položaj stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti,
  • osnivanje Komore socijalne zaštite,
  • podrška i unapređenje kvaliteta stručnog rada u sistemu socijalne zaštite,
  • finansiranje socijalne zaštite,

kao i druga pitanja od značaja za socijalnu zaštitu.  

 

Socijalna zaštita, u smislu Zakona, jeste - organizovana društvena delatnost od javnog interesa, čiji je cilj - pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.  

Svaki pojedinac i porodica, kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba - imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom. 

Korisnici socijalne zaštite su - državljani Republike Srbije. Korisnici socijalne zaštite mogu biti i strani državljani i lica bez državljanstva, u skladu sa Zakonom i međunarodnim ugovorima. 

Korisnik prava ili usluga socijalne zaštite jeste - pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora. 

 

Prava na socijalnu zaštitu - obezbeđuju se:

  • pružanjem usluga socijalne zaštite i
  • materijalnom podrškom 

 

Usluge socijalne zaštite su - aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnik) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu. 

Usluge socijalne zaštite organizuju se kao - usluge za decu, mlade i porodicu i usluge za odrasle i starije korisnike, uz uvažavanje integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice.  

Usluge socijalne zaštite pružaju se - privremeno, povremeno i kontinuirano, u skladu s potrebama i najboljim interesom korisnika.  

 

Materijalna podrška - pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika. 

Materijalnu podršku korisnik ostvaruje putem:

  • novčane socijalne pomoći,
  • dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • pomoći za osposobljavanje za rad,
  • jednokratne novčane pomoći,
  • pomoći u naturi i drugih vrsta materijalne podrške,
  • u skladu sa Zakonom i propisima donetim za njegovo sprovođenje. 

 

Načela socijalne zaštite su:

  • Načela poštovanja integriteta i dostojanstva korisnika
  • Načelo zabrane diskriminacije
  • Načelo najboljeg interesa korisnika
  • Načelo najmanje restriktivnog okruženja
  • Načelo efikasnosti socijalne zaštite
  • Načelo blagovremenosti socijalne zaštite
  • Načelo celovitosti socijalne zaštite
  • Načelo unapređenja kvaliteta socijalne zaštite
  • Načelo javnosti rada
  • Načelo dostupnosti i individualizacije socijalne zaštite

 

Prava korisnika socijalne zaštite su:

  • Pravo na informisanje
  • Pravo na učešće u donošenju odluka
  • Pravo na slobodan izbor usluga
  • Pravo na poverljivost podataka
  • Pravo na privatnost
  • Pravo na pritužbu

 

O uslugama, materijalnoj podršci, postupku korišćenja, iznosima, ustanovama i drugim pitanjima – videti detaljnije:

 

LJ.M.V

Objavljeno: 20.05.2011.






Da li imate komentar?

  • Obavezna polja su označena zvezdicom *.
If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 171 do 174 od ukupno 174
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 171 do 174 od ukupno 174

Novim Zakonom se - uređuju uslovi za proizvodnju i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi i postupak za izdavanje dozvole za proizvodnju, promet, izvoz, uvoz i tranzit psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi za gajenje, preradu i promet biljaka od kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance,

- primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- nadzor nad sprovođenjem ovog zakona,

- kao i druga pitanja iz ove oblasti značajna za zaštitu života i zdravlja ljudi. 

 

Pod - Psihoaktivnim kontrolisanim supstancama (u smislu Novog zakona) podrazumevaju se  supstance koje se nalaze na Spisku psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, i to su: - opojne droge, odnosno narkotici; 

- psihotropne supstance; 

- proizvodi biološkog porekla koji imaju psihoaktivno dejstvo; 

- druge psihoaktivne kontrolisane supstance. 

 

Značenje izraza upotrebljenih u Novom zakonu je sledeće:

 

- opojna droga (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Jedinstvenom konvencijom o opojnim drogama ("Službeni list SFRJ", broj 2/64), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem smanjujući osećaj bola, izazivajući pospanost ili budnost, halucinacije, smetnje u motornim funkcijama, kao i druge patološke ili funkcionalne promene centralnog nervnog sistema; 

 

- psihotropna supstanca (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Konvencijom o psihotropnim supstancama ("Službeni list SFRJ", broj 40/73), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem i menja moždane funkcije, zbog čega se menja percepcija, raspoloženje, svest i ponašanje; 

 

- preparat (u smislu Novog zakona) je magistralni i galenski lek izrađen u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i medicinska sredstva; 

 

-  biljka ili deo biljke (u smislu Novog zakona) je svaka biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, a koja je na Spisku u skladu sa potvrđenim konvencijama Ujedinjenih nacija u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci; 

 

-  makova slama (Stramentum Papaveris) je osušena zrela čaura i stabljika maka, koje se koriste kao prirodna industrijska sirovina za dobijanje opijumskih alkaloida, a posebno morfina; 

 

-  konoplja je cvetni ili plodni vrh biljke roda Cannabis, odnosno deo biljke roda Cannabis koji je iznad zemlje, uključujući i vrh; 

 

-  grm koke su svi primerci vrste Erythroxylon, a list koke je list grma koke, osim hemijski obrađenog lista iz kog su uklonjeni svi alkaloidi, uključujući i alkaloide ekgoninske klase (kao što su kokain, ekgonin i drugi); 

 

-  gajenje biljke (u smislu Novog zakona) je setva, odnosno sadnja, gajenje i žetva, odnosno berba biljke ili delova biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca; 

 

-  izvoz ili uvoz psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je njihovo fizičko prenošenje iz jedne države u drugu; 

 

-  posedovanje (u smislu Novog zakona) je državina psihoaktivne kontrolisane supstance nad kojom se vrši faktička vlast ili na drugi način sprovode aktivnosti pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona; 

 

-  sindrom zavisnosti (u smislu Novog zakona) je skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena koji se pojavljuju posle ponavljane upotrebe neke supstance ili grupe supstanci, koji karakterišu: jaka želja za uzimanjem psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, teškoće u kontroli upotrebe i pored štetnih posledica, povećanje podnošljivosti, prioritetna usmerenost ka psihoaktivnoj kontrolisanoj supstanci uz zapostavljanje drugih aktivnosti i obaveza, a ponekad i apstinencijalno somatsko stanje; 

 

-  zloupotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci koje su zabranjene, kao i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci na način, u količinama i za indikacije za koje nisu propisane; 

 

-  nedozvoljena proizvodnja i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je gajenje biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, posedovanje sredstava za proizvodnju psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i proizvodnja, promet i posedovanje psihoaktivne kontrolisane supstance suprotno odredbama ovog zakona. 

 

Radi usklađivanja stručnih stavova u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i davanja stručnih mišljenja u skladu sa ovim zakonom, Vlada obrazuje - Komisiju za psihoaktivne kontrolisane supstance - koju čine predstavnici ministarstava nadležnih za: zdravlje, prosvetu, unutrašnje poslove, rad i socijalnu politiku, odbranu, omladinu i sport, kulturu, pravdu, poljoprivredu i veterinu, lokalnu samoupravu, kao i istaknuti stručnjaci u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u daljem tekstu: Komisija), a sredstva za rad Komisije - obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije. 

 

Zakonom su propisane brojne ZABRANE (odnosno mere aktivne kontrole) u oblasti proizvodnje, prometa, upotrebe i dostave, davanja i odlaganja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti.

 

- Zabranjena je proizvodnja, promet i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i dostava psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom. 

 

- Zabranjeno je - gljive iz porodice Psilocybe, kao i druge gljive iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance - dostavljati na bilo koji način drugim licima. 

 

- Zabranjeno je - s hranom, pićem ili na bilo koji drugi način - davati psihoaktivne kontrolisane supstance, osim u svrhu propisanog lečenja, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona.  

 

- Zabranjeno je - psihoaktivne kontrolisane supstance i medicinska sredstva koja su upotrebljena za njihovu primenu - odlagati na način i na mestu koje nije posebno određeno za tu svrhu, suprotno ovom zakonu i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

 

- Zabranjeno je - oglašavanje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci – u određenim slučajevima, odnosno – dozvoljeno je pod određenim uslovima I na određeni način.  

 

U Zakonu je izvršena KLASIFIKACIJA psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, regulisano je pitanje identifikacije i ispitivanja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (uključujući i ovlašćenja i dozvola za obavljanje ovog posla). Proizvodnja, promet, izvoz, uvoz, tranzit, gajenje – takođe su regulisani i obuhvaćeni strogom kontrolom i zabranama.

 

Tako, na primer:

- Zabranjeno je - gajenje biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, kao i njihov promet i posedovanje, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

- Samonikla biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca - mora biti uništena 

- Dozvoljeno je - gajenje konoplje (Cannabis) - samo radi proizvodnje - vlakana, proizvodnje semena za ishranu životinja, daljeg razmnožavanja, prerade, ispitivanja kvaliteta semena, kao i njegovog prometa i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu koje ima dozvolu koju je izdalo ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede 

- Dozvoljeno je - gajenje maka (Papaver somniferum L.) - samo u prehrambene svrhe - i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu kome je izdata dozvola ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje prati i analizira površine zasejane makom. 

- Za izvoz, odnosno uvoz slame maka – potrembna je dozvola.

 

Zakonom je regulisana i primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci u okviru zaštite zdravlja, definisane su programske aktivnosti za prevenciju, lečenje i smanjenje potražnje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, propisana je dužnost obaveštavanja i evidentiranja u odgovarajućim registrima, utvrđen postupak sa oduzetim psihoaktivnim kontrolisanim supstancama, regulisana nadležnost i nadzor nad sprovođenjem, propisane kazne za privredne prestupe i prekršaje.

 

Zakon je objavljen u "Službenom glasniku RS", br. 99/2010 od 27.12.2010. godine i STUPIO NA SNAGU – 8. Januara 2011. godine.

Indeksi potrošačkih cena za maj 2017. godine

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 21 od 16.06.2017.


Kadrovska rešenja - rešenja o imenovanjima, razrešenjima, prestanku dužnosti

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 7 od 07.06.2017.


Lista biocidnih proizvoda upisanih u Registar biocidnih proizvoda u 2016. godini

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 23 od 09.06.2017.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 45 od 09.06.2017.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 28 od 07.06.2017.


Odluka o kontroli bankarske grupe na konsolidovanoj osnovi

"Službeni glasnik RS", broj 45/11, strana: 146 od 21.06.2011.
"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 14 od 15.06.2017.


Odluka o otvaranju Konzulata Republike Srbije u Gvadalahari, Sjedinjene Meksičke Države

"Službeni glasnik RS", broj 57/17, strana: 15 od 09.06.2017.


Odluka o predlogu kandidata za predsednika Vlade Republike Srbije

"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 3 od 15.06.2017.


Odluka o prestanku funkcije zameniku javnog tužioca

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 20 od 16.06.2017.


Odluka o prestanku sudijske funkcije

"Službeni glasnik RS", broj 56/17, strana: 14 od 07.06.2017.


Odluka o stopi kontracikličnog zaštitnog sloja kapitala za Republiku Srbiju

"Službeni glasnik RS", broj 58/17, strana: 15 od 15.06.2017.


Odluke o izboru sudija na stalne sudijske funkcije

"Službeni glasnik RS", broj 59/17, strana: 12 od 16.06.2017.



Pogledajte kompletan spisak >>