Zakoni, uredbe, propisi, misljenja, aktaZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jezikuZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jeziku
Aktuelne
VESTI
Dnevno
ažurni zakoni
Registar
zakona i propisa
Odabrani
zakoni
Mišljenja
ministarstava

 

 

 

USLOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA NOVČANU SOCIJALNU POMOĆ - NOVI ZAKON

Uslovi ostvarivanja prava na socijalnu pomoc

Neposedovanje - nepokretnosti (osim Zakonom propisanog izuzetka), - pokretne imovine (čijim korišćenjem ili otuđenjem može da obezbedi određena sredstva) - ugovora o doživotnom izdržavanju, kao i nesposobnost za rad, uz obavezu da - nije prodao, poklonio ili se odrekao prava na nasleđivanje nepokretnosti - neki su od OPŠTIH USLOVA za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć propisanih članom 82. Novog Zakona o socijalnoj zaštiti.

U "Sl. glasniku RS", broj 24/2011, od 04.04.2011. godine, objavljen je NOVI Zakon o socijalnoj zaštiti, koji je stupio na snagu – 12. aprila 2011. godine (u daljem tekstu: Zakon).

 

Ovim Zakonom uređuje se:

  • delatnost socijalne zaštite,
  • ciljevi i načela socijalne zaštite,
  • prava i usluge socijalne zaštite,
  • postupci za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti i korišćenje usluga socijalne zaštite,
  • prava i obaveze korisnika socijalne zaštite,
  • osnivanje i rad ustanova socijalne zaštite,
  • uslovi pod kojima usluge socijalne zaštite mogu pružati drugi oblici organizovanja,
  • nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite,
  • inspekcijski nadzor u vršenju delatnosti socijalne zaštite,
  • položaj stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti,
  • osnivanje Komore socijalne zaštite,
  • podrška i unapređenje kvaliteta stručnog rada u sistemu socijalne zaštite,
  • finansiranje socijalne zaštite,

kao i druga pitanja od značaja za socijalnu zaštitu.  

 

Socijalna zaštita, u smislu Zakona, jeste - organizovana društvena delatnost od javnog interesa, čiji je cilj - pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.  

Svaki pojedinac i porodica, kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba - imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom. 

Korisnici socijalne zaštite su - državljani Republike Srbije. Korisnici socijalne zaštite mogu biti i strani državljani i lica bez državljanstva, u skladu sa Zakonom i međunarodnim ugovorima. 

Korisnik prava ili usluga socijalne zaštite jeste - pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora. 

 

Prava na socijalnu zaštitu - obezbeđuju se:

  • pružanjem usluga socijalne zaštite i
  • materijalnom podrškom 

 

Usluge socijalne zaštite su - aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnik) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu. 

Usluge socijalne zaštite organizuju se kao - usluge za decu, mlade i porodicu i usluge za odrasle i starije korisnike, uz uvažavanje integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice.  

Usluge socijalne zaštite pružaju se - privremeno, povremeno i kontinuirano, u skladu s potrebama i najboljim interesom korisnika.  

 

Materijalna podrška - pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika. 

Materijalnu podršku korisnik ostvaruje putem:

  • novčane socijalne pomoći,
  • dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • pomoći za osposobljavanje za rad,
  • jednokratne novčane pomoći,
  • pomoći u naturi i drugih vrsta materijalne podrške,
  • u skladu sa Zakonom i propisima donetim za njegovo sprovođenje. 

 

Načela socijalne zaštite su:

  • Načela poštovanja integriteta i dostojanstva korisnika
  • Načelo zabrane diskriminacije
  • Načelo najboljeg interesa korisnika
  • Načelo najmanje restriktivnog okruženja
  • Načelo efikasnosti socijalne zaštite
  • Načelo blagovremenosti socijalne zaštite
  • Načelo celovitosti socijalne zaštite
  • Načelo unapređenja kvaliteta socijalne zaštite
  • Načelo javnosti rada
  • Načelo dostupnosti i individualizacije socijalne zaštite

 

Prava korisnika socijalne zaštite su:

  • Pravo na informisanje
  • Pravo na učešće u donošenju odluka
  • Pravo na slobodan izbor usluga
  • Pravo na poverljivost podataka
  • Pravo na privatnost
  • Pravo na pritužbu

 

O uslugama, materijalnoj podršci, postupku korišćenja, iznosima, ustanovama i drugim pitanjima – videti detaljnije:

 

LJ.M.V

Objavljeno: 20.05.2011.






Da li imate komentar?

  • Obavezna polja su označena zvezdicom *.
If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Prikaz komentara 1 do 10 od ukupno 96 | Sledeća | Poslednja strana
NEJRA ADABASIC
Ukupno: 96
Komentar
ocajan
Komentar #96 objavljen : Fri January 17, 2014, 13:30:05
moj otac je tesko bolestan.Nije drzavljanin Srbije a nije ni bilo koje druge drzave.Vodi se kao izbeglica iz Hrvatske gde je i rodjen u gradu Osjeku,ali su ga hrvati izbrisali iz knjige rodjenih i knjige drzavljana.Nema dokumentaciju da bih predao za SRPSKO DRZAVLJANSTVO,tako da mu nedaju socijalnu pomoc koja mu je preko potrebna,a kao izbeglica nista nema.Dali on ima ikakva prava na novcanu pomoc u srbiji?
Boban
Ukupno: 96
Komentar
Soc.pomoc
Komentar #95 objavljen : Mon December 02, 2013, 21:17:46
dali imam prava na socijalnu pomoc,iako primam tudju negu i pomoc? ja sam slabovida osoba.
slavica
Ukupno: 96
Komentar
mesecna socijalna pomoc
Komentar #94 objavljen : Fri November 29, 2013, 09:11:56
moj suprug je invalidski penzioner sa potpunim gubitkom radne sposobnosti,ima penziju 13.800,nas je troje u porodici,maloletno dete,i ja koja sam nezaposlena jer moram da pazim na supruga jer dobija nenadane epi napade,u soc sluzbi u Rakovici kazu da nam je penzija veca za 1000 dinara to je ona pomoc sto dobijaju 3,4 puta godisnje i da zbog toga nemamo pravo prelazimo cenzus.Koliki je cenzus za dobijanje socijalne pomoci.MI nemamonikakvu imovinu,roditelji su umrli,komsiluk nam daje hranu.
Nepoznat
Ukupno: 96
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #93 objavljen : Sat November 16, 2013, 13:07:26
samohrana sam majka,zaaposlena sam. da li imam pravo na socijalnu pomoc. odbijena sam za deciji dodatak. jedina pomoc je to sto mi je racun za vrti umanjen.
adem
Ukupno: 96
Komentar
zalba
Komentar #92 objavljen : Thu October 31, 2013, 12:34:22
imam jedno pitanje otac invalid 100% koji ne cuje majka ima epilepsiju svaki 3 4 nedenje ja vise ne radim radnica nece da mi uzima dokumente da o bnovim sta treba raditi a primamo za mene majku i oca 8000 din pa mislim da ne rade kako treb a ovi iz coc pomoci
OLA-LA
Ukupno: 96
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #91 objavljen : Mon September 30, 2013, 11:15:27
DOBRO LJUDI KO IMA PRAVO NA TU SOĆIJALNU POMOMOĆ VEZAĆU SE ZA MOJ GRAD SAMO CIGANI IMA IH PUN K.....SLOBODNO MOGU DA KAŽEM DA JE OVA DRŽAVA RUPA BEZ DNA.PITALI SE NEKO KAKO OVAJ NAROD ŽIVI,OVDE IZGLEDA IMAMO I GRAĐANE DRUGOG,TREĆEG REDA.ŠTA DA RADE LJUDI KOJI NEMAJU NIKAKVA PRIMANJA, NIKAKVU IMOVINU KOJI SU BOLESNI I KOJI SU VEĆ JEDNOM NOGOM U GROB.I OD TAKVIH LJUDI DRŽAVA TRAŽI DA NAPLATI SVOJE,OSTAO JE SAMO VAZDUH NE NAPLAĆEN.ZNA LI SE KOLKA JE PROSEČNA PLATA NE ZNA SE SAD ĆU VAM REĆI OD 15000 DO 20000 DIN.JER SE STALNO PRIČA O NEKOJ CIFRI NISU SVI NI POSLANICI, NI DIREKTORI, NI DOKTORI I TD.OVO JE SRAMOTA I OD BOGA GREHOTA.
svetlana
Ukupno: 96
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #90 objavljen : Sat September 28, 2013, 18:49:20
da li imamo pravo na socijalnu pomoc zivimo u vanbracnoj zajednici sa dvoje male dece muz ima primanja u iznosu od 18 000 dinara postanari smo i nemamo nista od imovine. ako bi mogli nekako da nam odgovorite unapred hvala
Sanja
Ukupno: 96
Komentar
materijalna pomoc
Komentar #89 objavljen : Thu September 19, 2013, 14:14:10
sta mi je potrebno da prikupim od dokumentacije za materijalnu pomoc za mene i dvadesetprvomesecno dete?ja sam samohrana majka,ne radim nigde,invalid sam na birou za invalide sam.
tanana
Ukupno: 96
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #88 objavljen : Tue September 17, 2013, 12:04:27
da li je moguce izvaditi socijalu ako primam deciji dodatak za decu i ako primam alimentaciju na dete?
Gordana
Ukupno: 96
Komentar
Reumatoidni artritis
Komentar #87 objavljen : Wed August 28, 2013, 11:31:59
Postovanje, da li imam pravo na socijalnu pomoc? Zivim sama privatno, bez ikakvih primanja, bolujem 7 godina od Reumatoid.artritisa, nisam u radnom odnosu vec 3 godine. Na birou sam za invalide. Hvala
Prikaz komentara 1 do 10 od ukupno 96 | Sledeća | Poslednja strana

Novim Zakonom se - uređuju uslovi za proizvodnju i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi i postupak za izdavanje dozvole za proizvodnju, promet, izvoz, uvoz i tranzit psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi za gajenje, preradu i promet biljaka od kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance,

- primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- nadzor nad sprovođenjem ovog zakona,

- kao i druga pitanja iz ove oblasti značajna za zaštitu života i zdravlja ljudi. 

 

Pod - Psihoaktivnim kontrolisanim supstancama (u smislu Novog zakona) podrazumevaju se  supstance koje se nalaze na Spisku psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, i to su: - opojne droge, odnosno narkotici; 

- psihotropne supstance; 

- proizvodi biološkog porekla koji imaju psihoaktivno dejstvo; 

- druge psihoaktivne kontrolisane supstance. 

 

Značenje izraza upotrebljenih u Novom zakonu je sledeće:

 

- opojna droga (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Jedinstvenom konvencijom o opojnim drogama ("Službeni list SFRJ", broj 2/64), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem smanjujući osećaj bola, izazivajući pospanost ili budnost, halucinacije, smetnje u motornim funkcijama, kao i druge patološke ili funkcionalne promene centralnog nervnog sistema; 

 

- psihotropna supstanca (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Konvencijom o psihotropnim supstancama ("Službeni list SFRJ", broj 40/73), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem i menja moždane funkcije, zbog čega se menja percepcija, raspoloženje, svest i ponašanje; 

 

- preparat (u smislu Novog zakona) je magistralni i galenski lek izrađen u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i medicinska sredstva; 

 

-  biljka ili deo biljke (u smislu Novog zakona) je svaka biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, a koja je na Spisku u skladu sa potvrđenim konvencijama Ujedinjenih nacija u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci; 

 

-  makova slama (Stramentum Papaveris) je osušena zrela čaura i stabljika maka, koje se koriste kao prirodna industrijska sirovina za dobijanje opijumskih alkaloida, a posebno morfina; 

 

-  konoplja je cvetni ili plodni vrh biljke roda Cannabis, odnosno deo biljke roda Cannabis koji je iznad zemlje, uključujući i vrh; 

 

-  grm koke su svi primerci vrste Erythroxylon, a list koke je list grma koke, osim hemijski obrađenog lista iz kog su uklonjeni svi alkaloidi, uključujući i alkaloide ekgoninske klase (kao što su kokain, ekgonin i drugi); 

 

-  gajenje biljke (u smislu Novog zakona) je setva, odnosno sadnja, gajenje i žetva, odnosno berba biljke ili delova biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca; 

 

-  izvoz ili uvoz psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je njihovo fizičko prenošenje iz jedne države u drugu; 

 

-  posedovanje (u smislu Novog zakona) je državina psihoaktivne kontrolisane supstance nad kojom se vrši faktička vlast ili na drugi način sprovode aktivnosti pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona; 

 

-  sindrom zavisnosti (u smislu Novog zakona) je skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena koji se pojavljuju posle ponavljane upotrebe neke supstance ili grupe supstanci, koji karakterišu: jaka želja za uzimanjem psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, teškoće u kontroli upotrebe i pored štetnih posledica, povećanje podnošljivosti, prioritetna usmerenost ka psihoaktivnoj kontrolisanoj supstanci uz zapostavljanje drugih aktivnosti i obaveza, a ponekad i apstinencijalno somatsko stanje; 

 

-  zloupotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci koje su zabranjene, kao i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci na način, u količinama i za indikacije za koje nisu propisane; 

 

-  nedozvoljena proizvodnja i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je gajenje biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, posedovanje sredstava za proizvodnju psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i proizvodnja, promet i posedovanje psihoaktivne kontrolisane supstance suprotno odredbama ovog zakona. 

 

Radi usklađivanja stručnih stavova u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i davanja stručnih mišljenja u skladu sa ovim zakonom, Vlada obrazuje - Komisiju za psihoaktivne kontrolisane supstance - koju čine predstavnici ministarstava nadležnih za: zdravlje, prosvetu, unutrašnje poslove, rad i socijalnu politiku, odbranu, omladinu i sport, kulturu, pravdu, poljoprivredu i veterinu, lokalnu samoupravu, kao i istaknuti stručnjaci u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u daljem tekstu: Komisija), a sredstva za rad Komisije - obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije. 

 

Zakonom su propisane brojne ZABRANE (odnosno mere aktivne kontrole) u oblasti proizvodnje, prometa, upotrebe i dostave, davanja i odlaganja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti.

 

- Zabranjena je proizvodnja, promet i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i dostava psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom. 

 

- Zabranjeno je - gljive iz porodice Psilocybe, kao i druge gljive iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance - dostavljati na bilo koji način drugim licima. 

 

- Zabranjeno je - s hranom, pićem ili na bilo koji drugi način - davati psihoaktivne kontrolisane supstance, osim u svrhu propisanog lečenja, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona.  

 

- Zabranjeno je - psihoaktivne kontrolisane supstance i medicinska sredstva koja su upotrebljena za njihovu primenu - odlagati na način i na mestu koje nije posebno određeno za tu svrhu, suprotno ovom zakonu i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

 

- Zabranjeno je - oglašavanje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci – u određenim slučajevima, odnosno – dozvoljeno je pod određenim uslovima I na određeni način.  

 

U Zakonu je izvršena KLASIFIKACIJA psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, regulisano je pitanje identifikacije i ispitivanja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (uključujući i ovlašćenja i dozvola za obavljanje ovog posla). Proizvodnja, promet, izvoz, uvoz, tranzit, gajenje – takođe su regulisani i obuhvaćeni strogom kontrolom i zabranama.

 

Tako, na primer:

- Zabranjeno je - gajenje biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, kao i njihov promet i posedovanje, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

- Samonikla biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca - mora biti uništena 

- Dozvoljeno je - gajenje konoplje (Cannabis) - samo radi proizvodnje - vlakana, proizvodnje semena za ishranu životinja, daljeg razmnožavanja, prerade, ispitivanja kvaliteta semena, kao i njegovog prometa i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu koje ima dozvolu koju je izdalo ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede 

- Dozvoljeno je - gajenje maka (Papaver somniferum L.) - samo u prehrambene svrhe - i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu kome je izdata dozvola ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje prati i analizira površine zasejane makom. 

- Za izvoz, odnosno uvoz slame maka – potrembna je dozvola.

 

Zakonom je regulisana i primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci u okviru zaštite zdravlja, definisane su programske aktivnosti za prevenciju, lečenje i smanjenje potražnje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, propisana je dužnost obaveštavanja i evidentiranja u odgovarajućim registrima, utvrđen postupak sa oduzetim psihoaktivnim kontrolisanim supstancama, regulisana nadležnost i nadzor nad sprovođenjem, propisane kazne za privredne prestupe i prekršaje.

 

Zakon je objavljen u "Službenom glasniku RS", br. 99/2010 od 27.12.2010. godine i STUPIO NA SNAGU – 8. Januara 2011. godine.

JAVNE NABAVKE - Odluke, Obaveštenja

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 2 od 02.04.2014.


Odluka o najvišim cenama lekova za upotrebu u humanoj medicini, a čiji je režim izdavanja na recept

"Službeni glasnik RS", broj 46/13, strana: 10 od 24.05.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 83/13, strana: 3 od 20.09.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 113/13, strana: 34 od 20.12.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 115/13, strana: 44 od 26.12.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 34/14, strana: 15 od 26.03.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 5 od 02.04.2014.


Odluka Stomatološke komore Srbije

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 122 od 02.04.2014.


Poseban kolektivni ugovor za zdravstvene ustanove čiji je osnivač Republika Srbija

PAŽNJA - primenjuje se do 31. decembra 2014. godine
"Službeni glasnik RS", broj 36/10, strana: 69 od 28.05.2010.
"Službeni glasnik RS", broj 42/10, strana: 10 od 18.06.2010.
"Službeni glasnik RS", broj 46/13, strana: 202 od 24.05.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 74/13, strana: 45 od 21.08.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 97/13, strana: 85 od 06.11.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 121 od 02.04.2014.


Pravilnik o standardima materijala za dijalize koje se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja

"Službeni glasnik RS", broj 88/12, strana: 15 od 11.09.2012.
"Službeni glasnik RS", broj 41/13, strana: 36 od 10.05.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 36/14, strana: 122 od 28.03.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 120 od 02.04.2014.


Pravilnik o usklađenim iznosima naknade za zagađivanje životne sredine

PRESTAJE DA VAŽI - sa 37/14 - ZAMENJEN NOVIM
"Službeni glasnik RS", broj 30/13, strana: 19 od 02.04.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 5 od 02.04.2014.


Pravilnik o usklađenim iznosima naknade za zagađivanje životne sredine

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 5 od 02.04.2014.


Protokol o saradnji (Sokoj i ANEM)

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 127 od 02.04.2014.


Rešenja o imenovanju direktora javnih preduzeća (Požega, Pirot)

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 121 od 02.04.2014.


Rešenja o upisu u Registar pravnih lica za obavljanje poslova veštačenja

"Službeni glasnik RS", broj 37/14, strana: 5 od 02.04.2014.



Pogledajte kompletan spisak >>