Zakoni, uredbe, propisi, misljenja, aktaZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jezikuZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jeziku
Aktuelne
VESTI
Dnevno
ažurni zakoni
Registar
zakona i propisa
Odabrani
zakoni
Mišljenja
ministarstava

 

 

 

USLOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA NOVČANU SOCIJALNU POMOĆ - NOVI ZAKON

Uslovi ostvarivanja prava na socijalnu pomoc

Neposedovanje - nepokretnosti (osim Zakonom propisanog izuzetka), - pokretne imovine (čijim korišćenjem ili otuđenjem može da obezbedi određena sredstva) - ugovora o doživotnom izdržavanju, kao i nesposobnost za rad, uz obavezu da - nije prodao, poklonio ili se odrekao prava na nasleđivanje nepokretnosti - neki su od OPŠTIH USLOVA za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć propisanih članom 82. Novog Zakona o socijalnoj zaštiti.

U "Sl. glasniku RS", broj 24/2011, od 04.04.2011. godine, objavljen je NOVI Zakon o socijalnoj zaštiti, koji je stupio na snagu – 12. aprila 2011. godine (u daljem tekstu: Zakon).

 

Ovim Zakonom uređuje se:

  • delatnost socijalne zaštite,
  • ciljevi i načela socijalne zaštite,
  • prava i usluge socijalne zaštite,
  • postupci za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti i korišćenje usluga socijalne zaštite,
  • prava i obaveze korisnika socijalne zaštite,
  • osnivanje i rad ustanova socijalne zaštite,
  • uslovi pod kojima usluge socijalne zaštite mogu pružati drugi oblici organizovanja,
  • nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite,
  • inspekcijski nadzor u vršenju delatnosti socijalne zaštite,
  • položaj stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti,
  • osnivanje Komore socijalne zaštite,
  • podrška i unapređenje kvaliteta stručnog rada u sistemu socijalne zaštite,
  • finansiranje socijalne zaštite,

kao i druga pitanja od značaja za socijalnu zaštitu.  

 

Socijalna zaštita, u smislu Zakona, jeste - organizovana društvena delatnost od javnog interesa, čiji je cilj - pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.  

Svaki pojedinac i porodica, kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba - imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom. 

Korisnici socijalne zaštite su - državljani Republike Srbije. Korisnici socijalne zaštite mogu biti i strani državljani i lica bez državljanstva, u skladu sa Zakonom i međunarodnim ugovorima. 

Korisnik prava ili usluga socijalne zaštite jeste - pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora. 

 

Prava na socijalnu zaštitu - obezbeđuju se:

  • pružanjem usluga socijalne zaštite i
  • materijalnom podrškom 

 

Usluge socijalne zaštite su - aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnik) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu. 

Usluge socijalne zaštite organizuju se kao - usluge za decu, mlade i porodicu i usluge za odrasle i starije korisnike, uz uvažavanje integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice.  

Usluge socijalne zaštite pružaju se - privremeno, povremeno i kontinuirano, u skladu s potrebama i najboljim interesom korisnika.  

 

Materijalna podrška - pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika. 

Materijalnu podršku korisnik ostvaruje putem:

  • novčane socijalne pomoći,
  • dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • pomoći za osposobljavanje za rad,
  • jednokratne novčane pomoći,
  • pomoći u naturi i drugih vrsta materijalne podrške,
  • u skladu sa Zakonom i propisima donetim za njegovo sprovođenje. 

 

Načela socijalne zaštite su:

  • Načela poštovanja integriteta i dostojanstva korisnika
  • Načelo zabrane diskriminacije
  • Načelo najboljeg interesa korisnika
  • Načelo najmanje restriktivnog okruženja
  • Načelo efikasnosti socijalne zaštite
  • Načelo blagovremenosti socijalne zaštite
  • Načelo celovitosti socijalne zaštite
  • Načelo unapređenja kvaliteta socijalne zaštite
  • Načelo javnosti rada
  • Načelo dostupnosti i individualizacije socijalne zaštite

 

Prava korisnika socijalne zaštite su:

  • Pravo na informisanje
  • Pravo na učešće u donošenju odluka
  • Pravo na slobodan izbor usluga
  • Pravo na poverljivost podataka
  • Pravo na privatnost
  • Pravo na pritužbu

 

O uslugama, materijalnoj podršci, postupku korišćenja, iznosima, ustanovama i drugim pitanjima – videti detaljnije:

 

LJ.M.V

Objavljeno: 20.05.2011.






Da li imate komentar?

  • Obavezna polja su označena zvezdicom *.
If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Prikaz komentara 1 do 10 od ukupno 101 | Sledeća | Poslednja strana
ivana t.
Ukupno: 101
Komentar
moje pravo
Komentar #101 objavljen : Mon October 13, 2014, 10:06:49
udata sam i majka troje maloletne dece zivim u staroj kuci koja je prilicno u losem stanju a naj starije dete mi boluje odasme sto znaci da sam boravak u toj kuci mu izaziva alergije i mora da koristi lekove i pumpice.
ja i suprug ne radimo ali smo se trudili i dan danas se trudimo da nadjemo posao.zivmo u kuci od 52 kvadrata,sa nama u zajednici zive i svekar i svekrva sto znaci da nas je sedmoro,svekar prima 10hiljada mesecno na dva puta invalidske penzije na redovnu penziju ce imati pravo tek sledece god u novembru .pa me interesuje dali ja imam pravo na socijalnu pomoc posto mi ovde ne dajuzato sto suprug ima neki stari auto koji je dobio na poklon od strica da nebi vodao decu na rukama kod doktora jer nam je dom zdr5avlja udaljen oko 5km. unapred hvala
Dragan
Ukupno: 101
Komentar
Dragan
Komentar #100 objavljen : Thu September 11, 2014, 18:24:47
Kao primalac socijalne pomoci imam li pravo na rad po ugovoru o delu?
Nepoznat
Ukupno: 101
Komentar
Slavka
Komentar #99 objavljen : Sat August 16, 2014, 09:54:15
Muz je nezaposlen,imamo troje dece,Jedno od njih je dete sa autizmom.Primamo tudju negu.Da li imamo Pravo na socijalnu pomoc?
Suzana
Ukupno: 101
Komentar
Strasno
Komentar #98 objavljen : Thu July 24, 2014, 16:54:53
Stvarno strasno,ja i moj sin imamo stan za koji su nas tuzili ja radim u stecaju,sa 34 godina staza idem na biro samo godinu dana,radila sam u banci u stecaju,a sada mi daju otkaz.Sta sada?Nemamo da platimo stan za koji nas tuze,i rekli su joj da nemamo prava na socijalnu pomoc.Da li uz duzno postovanje trebamo da se tesimo da ima goreg!!!Nemamo selo nemamo nikog Nemam prava na penziju po novom zakonu,jednom je neko od politicara rekao:"Prodajte stan pa skolujte decu" I to da uradim.ja ne zivim u Beogradu,ja zivim u gradu Boru od toga bi dete mogla da skolujem jos godinu dana a sta onda???
natasa vranic
Ukupno: 101
Komentar
Re: Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #97 objavljen : Thu June 05, 2014, 09:06:21
da li imam pravo na socijalnu pomoc,muz mi je u radnom odnosu,primanja su mu oko 32000 dinara,imam troje dece.Radila sam ali sam se razbolela i morala da napustim posao,imam problem sa kicmom koju sam operisala pre 14 godina.Deciji dodatak ne primam.
NEJRA ADABASIC
Ukupno: 101
Komentar
ocajan
Komentar #96 objavljen : Fri January 17, 2014, 13:30:05
moj otac je tesko bolestan.Nije drzavljanin Srbije a nije ni bilo koje druge drzave.Vodi se kao izbeglica iz Hrvatske gde je i rodjen u gradu Osjeku,ali su ga hrvati izbrisali iz knjige rodjenih i knjige drzavljana.Nema dokumentaciju da bih predao za SRPSKO DRZAVLJANSTVO,tako da mu nedaju socijalnu pomoc koja mu je preko potrebna,a kao izbeglica nista nema.Dali on ima ikakva prava na novcanu pomoc u srbiji?
Boban
Ukupno: 101
Komentar
Soc.pomoc
Komentar #95 objavljen : Mon December 02, 2013, 21:17:46
dali imam prava na socijalnu pomoc,iako primam tudju negu i pomoc? ja sam slabovida osoba.
slavica
Ukupno: 101
Komentar
mesecna socijalna pomoc
Komentar #94 objavljen : Fri November 29, 2013, 09:11:56
moj suprug je invalidski penzioner sa potpunim gubitkom radne sposobnosti,ima penziju 13.800,nas je troje u porodici,maloletno dete,i ja koja sam nezaposlena jer moram da pazim na supruga jer dobija nenadane epi napade,u soc sluzbi u Rakovici kazu da nam je penzija veca za 1000 dinara to je ona pomoc sto dobijaju 3,4 puta godisnje i da zbog toga nemamo pravo prelazimo cenzus.Koliki je cenzus za dobijanje socijalne pomoci.MI nemamonikakvu imovinu,roditelji su umrli,komsiluk nam daje hranu.
Nepoznat
Ukupno: 101
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #93 objavljen : Sat November 16, 2013, 13:07:26
samohrana sam majka,zaaposlena sam. da li imam pravo na socijalnu pomoc. odbijena sam za deciji dodatak. jedina pomoc je to sto mi je racun za vrti umanjen.
adem
Ukupno: 101
Komentar
zalba
Komentar #92 objavljen : Thu October 31, 2013, 12:34:22
imam jedno pitanje otac invalid 100% koji ne cuje majka ima epilepsiju svaki 3 4 nedenje ja vise ne radim radnica nece da mi uzima dokumente da o bnovim sta treba raditi a primamo za mene majku i oca 8000 din pa mislim da ne rade kako treb a ovi iz coc pomoci
Prikaz komentara 1 do 10 od ukupno 101 | Sledeća | Poslednja strana

Novim Zakonom se - uređuju uslovi za proizvodnju i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi i postupak za izdavanje dozvole za proizvodnju, promet, izvoz, uvoz i tranzit psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi za gajenje, preradu i promet biljaka od kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance,

- primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- nadzor nad sprovođenjem ovog zakona,

- kao i druga pitanja iz ove oblasti značajna za zaštitu života i zdravlja ljudi. 

 

Pod - Psihoaktivnim kontrolisanim supstancama (u smislu Novog zakona) podrazumevaju se  supstance koje se nalaze na Spisku psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, i to su: - opojne droge, odnosno narkotici; 

- psihotropne supstance; 

- proizvodi biološkog porekla koji imaju psihoaktivno dejstvo; 

- druge psihoaktivne kontrolisane supstance. 

 

Značenje izraza upotrebljenih u Novom zakonu je sledeće:

 

- opojna droga (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Jedinstvenom konvencijom o opojnim drogama ("Službeni list SFRJ", broj 2/64), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem smanjujući osećaj bola, izazivajući pospanost ili budnost, halucinacije, smetnje u motornim funkcijama, kao i druge patološke ili funkcionalne promene centralnog nervnog sistema; 

 

- psihotropna supstanca (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Konvencijom o psihotropnim supstancama ("Službeni list SFRJ", broj 40/73), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem i menja moždane funkcije, zbog čega se menja percepcija, raspoloženje, svest i ponašanje; 

 

- preparat (u smislu Novog zakona) je magistralni i galenski lek izrađen u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i medicinska sredstva; 

 

-  biljka ili deo biljke (u smislu Novog zakona) je svaka biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, a koja je na Spisku u skladu sa potvrđenim konvencijama Ujedinjenih nacija u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci; 

 

-  makova slama (Stramentum Papaveris) je osušena zrela čaura i stabljika maka, koje se koriste kao prirodna industrijska sirovina za dobijanje opijumskih alkaloida, a posebno morfina; 

 

-  konoplja je cvetni ili plodni vrh biljke roda Cannabis, odnosno deo biljke roda Cannabis koji je iznad zemlje, uključujući i vrh; 

 

-  grm koke su svi primerci vrste Erythroxylon, a list koke je list grma koke, osim hemijski obrađenog lista iz kog su uklonjeni svi alkaloidi, uključujući i alkaloide ekgoninske klase (kao što su kokain, ekgonin i drugi); 

 

-  gajenje biljke (u smislu Novog zakona) je setva, odnosno sadnja, gajenje i žetva, odnosno berba biljke ili delova biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca; 

 

-  izvoz ili uvoz psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je njihovo fizičko prenošenje iz jedne države u drugu; 

 

-  posedovanje (u smislu Novog zakona) je državina psihoaktivne kontrolisane supstance nad kojom se vrši faktička vlast ili na drugi način sprovode aktivnosti pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona; 

 

-  sindrom zavisnosti (u smislu Novog zakona) je skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena koji se pojavljuju posle ponavljane upotrebe neke supstance ili grupe supstanci, koji karakterišu: jaka želja za uzimanjem psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, teškoće u kontroli upotrebe i pored štetnih posledica, povećanje podnošljivosti, prioritetna usmerenost ka psihoaktivnoj kontrolisanoj supstanci uz zapostavljanje drugih aktivnosti i obaveza, a ponekad i apstinencijalno somatsko stanje; 

 

-  zloupotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci koje su zabranjene, kao i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci na način, u količinama i za indikacije za koje nisu propisane; 

 

-  nedozvoljena proizvodnja i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je gajenje biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, posedovanje sredstava za proizvodnju psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i proizvodnja, promet i posedovanje psihoaktivne kontrolisane supstance suprotno odredbama ovog zakona. 

 

Radi usklađivanja stručnih stavova u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i davanja stručnih mišljenja u skladu sa ovim zakonom, Vlada obrazuje - Komisiju za psihoaktivne kontrolisane supstance - koju čine predstavnici ministarstava nadležnih za: zdravlje, prosvetu, unutrašnje poslove, rad i socijalnu politiku, odbranu, omladinu i sport, kulturu, pravdu, poljoprivredu i veterinu, lokalnu samoupravu, kao i istaknuti stručnjaci u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u daljem tekstu: Komisija), a sredstva za rad Komisije - obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije. 

 

Zakonom su propisane brojne ZABRANE (odnosno mere aktivne kontrole) u oblasti proizvodnje, prometa, upotrebe i dostave, davanja i odlaganja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti.

 

- Zabranjena je proizvodnja, promet i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i dostava psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom. 

 

- Zabranjeno je - gljive iz porodice Psilocybe, kao i druge gljive iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance - dostavljati na bilo koji način drugim licima. 

 

- Zabranjeno je - s hranom, pićem ili na bilo koji drugi način - davati psihoaktivne kontrolisane supstance, osim u svrhu propisanog lečenja, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona.  

 

- Zabranjeno je - psihoaktivne kontrolisane supstance i medicinska sredstva koja su upotrebljena za njihovu primenu - odlagati na način i na mestu koje nije posebno određeno za tu svrhu, suprotno ovom zakonu i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

 

- Zabranjeno je - oglašavanje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci – u određenim slučajevima, odnosno – dozvoljeno je pod određenim uslovima I na određeni način.  

 

U Zakonu je izvršena KLASIFIKACIJA psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, regulisano je pitanje identifikacije i ispitivanja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (uključujući i ovlašćenja i dozvola za obavljanje ovog posla). Proizvodnja, promet, izvoz, uvoz, tranzit, gajenje – takođe su regulisani i obuhvaćeni strogom kontrolom i zabranama.

 

Tako, na primer:

- Zabranjeno je - gajenje biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, kao i njihov promet i posedovanje, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

- Samonikla biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca - mora biti uništena 

- Dozvoljeno je - gajenje konoplje (Cannabis) - samo radi proizvodnje - vlakana, proizvodnje semena za ishranu životinja, daljeg razmnožavanja, prerade, ispitivanja kvaliteta semena, kao i njegovog prometa i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu koje ima dozvolu koju je izdalo ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede 

- Dozvoljeno je - gajenje maka (Papaver somniferum L.) - samo u prehrambene svrhe - i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu kome je izdata dozvola ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje prati i analizira površine zasejane makom. 

- Za izvoz, odnosno uvoz slame maka – potrembna je dozvola.

 

Zakonom je regulisana i primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci u okviru zaštite zdravlja, definisane su programske aktivnosti za prevenciju, lečenje i smanjenje potražnje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, propisana je dužnost obaveštavanja i evidentiranja u odgovarajućim registrima, utvrđen postupak sa oduzetim psihoaktivnim kontrolisanim supstancama, regulisana nadležnost i nadzor nad sprovođenjem, propisane kazne za privredne prestupe i prekršaje.

 

Zakon je objavljen u "Službenom glasniku RS", br. 99/2010 od 27.12.2010. godine i STUPIO NA SNAGU – 8. Januara 2011. godine.

Zakon o potvrđivanju Sporazuma između Savezne vlade Savezne Republike Jugoslavije i Vlade Ruske Federacije o naučno-tehničkoj saradnji

PRESTAJE DA VAŽI - sa 11/14 - ZAMENJEN NOVIM
"Službeni list SRJ - Međunarodni ugovori", broj 4/96, strana: 19 od 06.09.1996.
"Službeni glasnik RS - Međunarodni ugovori", broj 11/14, strana: 18 od 03.10.2014.


Zakon o spoljnoj trgovini naoružanjem, vojnom opremom i robom dvostruke namene

PRESTAJE DA VAŽI - sa 95/13 (u delu koji se odnosi na robu dvostruke namene - Zakonom o izvozu i uvozu robe dvostruke namene) i 107/14 - ZAMENJEN NOVIM
"Službeni list Srbije i Crne Gore", broj 7/05, strana: 1 od 18.02.2005.
"Službeni list Srbije i Crne Gore", broj 8/05, strana: 2 od 25.02.2005.
"Službeni glasnik RS", broj 95/13, strana: 10 od 31.10.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 107/14, strana: 3 od 08.10.2014.


Zakon o stranim ulaganjima

"Službeni list SRJ", broj 3/02, strana: 38 od 18.01.2002.
"Službeni list SRJ", broj 5/03, strana: 1 od 25.01.2003.
"Službeni glasnik RS", broj 107/14, strana: 3 od 08.10.2014.


JAVNE NABAVKE - Dobra

"Službeni glasnik RS", broj 108/14, strana: 2 od 10.10.2014.


JAVNE NABAVKE - Obaveštenja

"Službeni glasnik RS", broj 104/14, strana: 2 od 01.10.2014.


Krivični zakonik

"Službeni glasnik RS", broj 85/05, strana: 30 od 06.10.2005.
"Službeni glasnik RS", broj 88/05, strana: 51 od 14.10.2005.
"Službeni glasnik RS", broj 107/05, strana: 171 od 02.12.2005.
"Službeni glasnik RS", broj 72/09, strana: 53 od 03.09.2009.
"Službeni glasnik RS", broj 111/09, strana: 36 od 29.12.2009.
"Službeni glasnik RS", broj 121/12, strana: 3 od 24.12.2012.
"Službeni glasnik RS", broj 104/13, strana: 3 od 27.11.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 108/14, strana: 3 od 10.10.2014.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina (Julieta)

"Službeni glasnik RS", broj 108/14, strana: 75 od 10.10.2014.


Maloprodajne cene duvanskih prerađevina (Julieta)

"Službeni glasnik RS", broj 107/14, strana: 164 od 08.10.2014.


Obaveštenja o datumu stupanja na snagu

"Službeni glasnik RS - Međunarodni ugovori", broj 11/14, strana: 22 od 03.10.2014.


Obaveštenja o stupanju na snagu sporazuma

"Službeni glasnik RS - Međunarodni ugovori", broj 12/14, strana: 17 od 08.10.2014.



Pogledajte kompletan spisak >>