Zakoni, uredbe, propisi, misljenja, aktaZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jezikuZakon | Zakoni Srbije, zakoni u pripremi, nacrti zakona, zakoni na engleskom jeziku
Aktuelne
VESTI
Dnevno
ažurni zakoni
Registar
zakona i propisa
Odabrani
zakoni
Mišljenja
ministarstava

 

 

 

USLOVI OSTVARIVANJA PRAVA NA NOVČANU SOCIJALNU POMOĆ - NOVI ZAKON

Uslovi ostvarivanja prava na socijalnu pomoc

Neposedovanje - nepokretnosti (osim Zakonom propisanog izuzetka), - pokretne imovine (čijim korišćenjem ili otuđenjem može da obezbedi određena sredstva) - ugovora o doživotnom izdržavanju, kao i nesposobnost za rad, uz obavezu da - nije prodao, poklonio ili se odrekao prava na nasleđivanje nepokretnosti - neki su od OPŠTIH USLOVA za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć propisanih članom 82. Novog Zakona o socijalnoj zaštiti.

U "Sl. glasniku RS", broj 24/2011, od 04.04.2011. godine, objavljen je NOVI Zakon o socijalnoj zaštiti, koji je stupio na snagu – 12. aprila 2011. godine (u daljem tekstu: Zakon).

 

Ovim Zakonom uređuje se:

  • delatnost socijalne zaštite,
  • ciljevi i načela socijalne zaštite,
  • prava i usluge socijalne zaštite,
  • postupci za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti i korišćenje usluga socijalne zaštite,
  • prava i obaveze korisnika socijalne zaštite,
  • osnivanje i rad ustanova socijalne zaštite,
  • uslovi pod kojima usluge socijalne zaštite mogu pružati drugi oblici organizovanja,
  • nadzor nad radom ustanova socijalne zaštite,
  • inspekcijski nadzor u vršenju delatnosti socijalne zaštite,
  • položaj stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti,
  • osnivanje Komore socijalne zaštite,
  • podrška i unapređenje kvaliteta stručnog rada u sistemu socijalne zaštite,
  • finansiranje socijalne zaštite,

kao i druga pitanja od značaja za socijalnu zaštitu.  

 

Socijalna zaštita, u smislu Zakona, jeste - organizovana društvena delatnost od javnog interesa, čiji je cilj - pružanje pomoći i osnaživanje za samostalan i produktivan život u društvu pojedinaca i porodica, kao i sprečavanje nastajanja i otklanjanje posledica socijalne isključenosti.  

Svaki pojedinac i porodica, kojima je neophodna društvena pomoć i podrška radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljenje osnovnih životnih potreba - imaju pravo na socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom. 

Korisnici socijalne zaštite su - državljani Republike Srbije. Korisnici socijalne zaštite mogu biti i strani državljani i lica bez državljanstva, u skladu sa Zakonom i međunarodnim ugovorima. 

Korisnik prava ili usluga socijalne zaštite jeste - pojedinac, odnosno porodica koja se suočava s preprekama u zadovoljavanju potreba, usled čega ne može da dostigne ili da održi kvalitet života ili koja nema dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a ne može da ih ostvari svojim radom, prihodom od imovine ili iz drugih izvora. 

 

Prava na socijalnu zaštitu - obezbeđuju se:

  • pružanjem usluga socijalne zaštite i
  • materijalnom podrškom 

 

Usluge socijalne zaštite su - aktivnosti pružanja podrške i pomoći pojedincu i porodici (u daljem tekstu: korisnik) radi poboljšanja, odnosno očuvanja kvaliteta života, otklanjanja ili ublažavanja rizika nepovoljnih životnih okolnosti, kao i stvaranje mogućnosti da samostalno žive u društvu. 

Usluge socijalne zaštite organizuju se kao - usluge za decu, mlade i porodicu i usluge za odrasle i starije korisnike, uz uvažavanje integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice.  

Usluge socijalne zaštite pružaju se - privremeno, povremeno i kontinuirano, u skladu s potrebama i najboljim interesom korisnika.  

 

Materijalna podrška - pravo na različite vrste materijalne podrške ostvaruje se radi obezbeđenja egzistencijalnog minimuma i podrške socijalnoj uključenosti korisnika. 

Materijalnu podršku korisnik ostvaruje putem:

  • novčane socijalne pomoći,
  • dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • uvećanog dodatka za pomoć i negu drugog lica,
  • pomoći za osposobljavanje za rad,
  • jednokratne novčane pomoći,
  • pomoći u naturi i drugih vrsta materijalne podrške,
  • u skladu sa Zakonom i propisima donetim za njegovo sprovođenje. 

 

Načela socijalne zaštite su:

  • Načela poštovanja integriteta i dostojanstva korisnika
  • Načelo zabrane diskriminacije
  • Načelo najboljeg interesa korisnika
  • Načelo najmanje restriktivnog okruženja
  • Načelo efikasnosti socijalne zaštite
  • Načelo blagovremenosti socijalne zaštite
  • Načelo celovitosti socijalne zaštite
  • Načelo unapređenja kvaliteta socijalne zaštite
  • Načelo javnosti rada
  • Načelo dostupnosti i individualizacije socijalne zaštite

 

Prava korisnika socijalne zaštite su:

  • Pravo na informisanje
  • Pravo na učešće u donošenju odluka
  • Pravo na slobodan izbor usluga
  • Pravo na poverljivost podataka
  • Pravo na privatnost
  • Pravo na pritužbu

 

O uslugama, materijalnoj podršci, postupku korišćenja, iznosima, ustanovama i drugim pitanjima – videti detaljnije:

 

LJ.M.V

Objavljeno: 20.05.2011.






Da li imate komentar?

  • Obavezna polja su označena zvezdicom *.
If you have trouble reading the code, click on the code itself to generate a new random code.
 
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 71 do 80 od ukupno 102 | Sledeća | Poslednja strana
Brana
Ukupno: 102
Komentar
Dali imam pravo?
Komentar #32 objavljen : Fri February 24, 2012, 14:44:21
Samohrana sam majka deteta od 7.god zivim sa roditeljima majka ima penziju 17000 hiljada a otac nema nikakva primanja ja neradim pa me interesuje imam li pravo na neku pomoc?Molim odgovor
koja
Ukupno: 102
Komentar
socijala
Komentar #31 objavljen : Thu February 23, 2012, 18:45:27
kakva je to socijala za one koji su bogati,imaju vile a primaju socijalnu pomoc,primer srdjan morina koji zivi u kijevu,opstina rakovica,dali je takvima portebna pomoc,gde je inspekcija koja obilazi socijalno ugrozene?
Aleksandra
Ukupno: 102
Komentar
Samohrana Majka
Komentar #30 objavljen : Thu February 23, 2012, 12:54:36
Samohrana sam majka,imam sina 2 godine..Ne radim nigde,a bivsi muz ne placa alimentaciju,a priznato je ocevinstvo.PA me zanima dali postoji bilo kakva novcana pomoc samohranim majkama?I sta je potrebno od dokumentacije,da bi se podnela bilo kakva procedura za pomoc.?

Hvala najlepse!
Ljiljana
Ukupno: 102
Komentar
Dijabeticari
Komentar #29 objavljen : Mon February 20, 2012, 20:45:01
Nezaposlena sam, muž dijabetičar 25 godina zapošljen, ćerka dijabetičar 20 godina redovan student. Da li imamo prava na bilo kakvu novčanu pomoć.
mima
Ukupno: 102
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #28 objavljen : Wed February 15, 2012, 13:17:20
žena od 74 godine živi u manjoj kući sa sinom-oženjen i dvoje dece! nisu u najbolim odnosima...ništa ženi-majci ne pomažu! ona živi kao "podstanar" u svojoj kući! bolesna je - ceo život je radila za svog sina - ima anginu pektoris, dijabetes, slaba cirkulacija, pritisak! dobija od pre mesec dana 7.000,00 dinara! da li ima pravo naš još nekakvu pomoć??? hvala
Nebojsa
Ukupno: 102
Komentar
socijalna pomoc
Komentar #27 objavljen : Mon February 06, 2012, 01:26:09
Ja Bozic Nebojsa ne zaposlen kao i supruga imamo petoro dece nemamo nikakva primanja cak ni deciji dodatak pa me interesuje dali mi imamo pravo na socijalnu pomoc molim vas ovim putem da mi odgovorite?
ivan
Ukupno: 102
Komentar
nezaposlen
Komentar #26 objavljen : Sat February 04, 2012, 19:55:01
hteo bih da se informisem da li moja porodica ima pravo na soc.pomoc?jer samo mi supruga radi i ima primanje od 18.000din.imamo dete od 4 god.vodim se na birou i nisam dobio od njih nikakvu ponudu posla vec 2god.takodje i majka mi se vodi na birou i ona ne radi nigde,a otac mi je umro pre 2god a majka nema pravo na njegovu penziju,tako da samo zivimo od suprugine plate.unapred hvala
vojkan milosavljevic
Ukupno: 102
Komentar
Novi Zakon o socijalnoj zaštiti
Komentar #25 objavljen : Wed February 01, 2012, 21:08:12
hteo bih da se informisem da li ja imam pravo na neku novcanu pomoc i kome da se obratim.zivim od svoje dvanaeste kodine bez roditelja umrli su 97-me god.sada zivim sa suprugom i dvoje male deca nezaposlen sam kao i supruga i nemam ni jednog dinara od bilo kakvih mesecnih primanja snalazim se tako sto odem ponekad kad me neko pozove i radim fizicke poslove bilo kakve vrste.bio sam u socijalni rad i svaki put ista prica da nemam pravo da sam radno sposoban a gde da radim to niko nista neprica. kod mene u selu pojedini strani penzioneri primaju socijalnu pomoc a zasto i zbog cega to niko nezna.Trazio sam od socijalnog rada da mi omoguce da uvedem struju i da platim nekako taj prikljucak na rate jer drugacije nemogu ja nemam 100 000 dinara da to platim a zivim u dvadeset prvom veku sa suprugom dvogodisnjim sinom i dvomesecnom cerkom bez struje sramota za drzavu zar se tako stimulisu mladi ljudi da stvaraju porodicu i radjaju decu i onda se zale da opada natalitet.ima tu dosta toga da se kaze mislim da je dovoljno to sto od drzave nemam ni jedan jedini dinar a nemam ni struju.ako neko moze da mi kase sta da radim i kome da se obratim moze da me kontaktira na 061 71 05 010 unapred zahvalan
Marina
Ukupno: 102
Komentar
Nezaposlena
Komentar #24 objavljen : Tue January 17, 2012, 21:56:05
Htela bi da se informisem da li imam prava na jednokratnu pomoc ili neki drugi vid novcane pomoci.Jer zivim sa suprugom koji radi sezonski posao i devetomesecnom bebom a neprimam deciji dodatak niti neku neku novcanu nadoknadu.Zivim u zajednici sa roditeljima (otac radi sezonse poslove,majka nezaposlena) i sestom koja ide u osnovnu skolu.Volela bih da mi odgovorite kakva su moja prava i dali imam neku vrstu novcane pomoci.
gosa
Ukupno: 102
Komentar
nezaposleni
Komentar #23 objavljen : Tue December 27, 2011, 15:35:53
neradimo ni ja ni supruga imamo dvoje dece od 18 i 11 god.podstanari smo posedujem samo auto koji nije u voznom stanju a vodi se na suprugu,radimo leti sezonski ali je to premalo za stanarinu i ostale troskove,jedina primanja su nam deciji dodatak na mladje dete od 2200din
Prva strana | Prethodna | Prikaz komentara 71 do 80 od ukupno 102 | Sledeća | Poslednja strana

Novim Zakonom se - uređuju uslovi za proizvodnju i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi i postupak za izdavanje dozvole za proizvodnju, promet, izvoz, uvoz i tranzit psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- uslovi za gajenje, preradu i promet biljaka od kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance,

- primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci,

- nadzor nad sprovođenjem ovog zakona,

- kao i druga pitanja iz ove oblasti značajna za zaštitu života i zdravlja ljudi. 

 

Pod - Psihoaktivnim kontrolisanim supstancama (u smislu Novog zakona) podrazumevaju se  supstance koje se nalaze na Spisku psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, i to su: - opojne droge, odnosno narkotici; 

- psihotropne supstance; 

- proizvodi biološkog porekla koji imaju psihoaktivno dejstvo; 

- druge psihoaktivne kontrolisane supstance. 

 

Značenje izraza upotrebljenih u Novom zakonu je sledeće:

 

- opojna droga (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Jedinstvenom konvencijom o opojnim drogama ("Službeni list SFRJ", broj 2/64), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem smanjujući osećaj bola, izazivajući pospanost ili budnost, halucinacije, smetnje u motornim funkcijama, kao i druge patološke ili funkcionalne promene centralnog nervnog sistema; 

 

- psihotropna supstanca (u smislu Novog zakona) je svaka supstanca biološkog, odnosno sintetičkog porekla koja se nalazi na Spisku, u skladu sa Konvencijom o psihotropnim supstancama ("Službeni list SFRJ", broj 40/73), odnosno supstanca koja deluje primarno na centralni nervni sistem i menja moždane funkcije, zbog čega se menja percepcija, raspoloženje, svest i ponašanje; 

 

- preparat (u smislu Novog zakona) je magistralni i galenski lek izrađen u skladu sa zakonom kojim se uređuju lekovi i medicinska sredstva; 

 

-  biljka ili deo biljke (u smislu Novog zakona) je svaka biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, a koja je na Spisku u skladu sa potvrđenim konvencijama Ujedinjenih nacija u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci; 

 

-  makova slama (Stramentum Papaveris) je osušena zrela čaura i stabljika maka, koje se koriste kao prirodna industrijska sirovina za dobijanje opijumskih alkaloida, a posebno morfina; 

 

-  konoplja je cvetni ili plodni vrh biljke roda Cannabis, odnosno deo biljke roda Cannabis koji je iznad zemlje, uključujući i vrh; 

 

-  grm koke su svi primerci vrste Erythroxylon, a list koke je list grma koke, osim hemijski obrađenog lista iz kog su uklonjeni svi alkaloidi, uključujući i alkaloide ekgoninske klase (kao što su kokain, ekgonin i drugi); 

 

-  gajenje biljke (u smislu Novog zakona) je setva, odnosno sadnja, gajenje i žetva, odnosno berba biljke ili delova biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca; 

 

-  izvoz ili uvoz psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je njihovo fizičko prenošenje iz jedne države u drugu; 

 

-  posedovanje (u smislu Novog zakona) je državina psihoaktivne kontrolisane supstance nad kojom se vrši faktička vlast ili na drugi način sprovode aktivnosti pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona; 

 

-  sindrom zavisnosti (u smislu Novog zakona) je skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena koji se pojavljuju posle ponavljane upotrebe neke supstance ili grupe supstanci, koji karakterišu: jaka želja za uzimanjem psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, teškoće u kontroli upotrebe i pored štetnih posledica, povećanje podnošljivosti, prioritetna usmerenost ka psihoaktivnoj kontrolisanoj supstanci uz zapostavljanje drugih aktivnosti i obaveza, a ponekad i apstinencijalno somatsko stanje; 

 

-  zloupotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci koje su zabranjene, kao i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci na način, u količinama i za indikacije za koje nisu propisane; 

 

-  nedozvoljena proizvodnja i promet psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u smislu Novog zakona) je gajenje biljke iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca, posedovanje sredstava za proizvodnju psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i proizvodnja, promet i posedovanje psihoaktivne kontrolisane supstance suprotno odredbama ovog zakona. 

 

Radi usklađivanja stručnih stavova u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i davanja stručnih mišljenja u skladu sa ovim zakonom, Vlada obrazuje - Komisiju za psihoaktivne kontrolisane supstance - koju čine predstavnici ministarstava nadležnih za: zdravlje, prosvetu, unutrašnje poslove, rad i socijalnu politiku, odbranu, omladinu i sport, kulturu, pravdu, poljoprivredu i veterinu, lokalnu samoupravu, kao i istaknuti stručnjaci u oblasti psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (u daljem tekstu: Komisija), a sredstva za rad Komisije - obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije. 

 

Zakonom su propisane brojne ZABRANE (odnosno mere aktivne kontrole) u oblasti proizvodnje, prometa, upotrebe i dostave, davanja i odlaganja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti.

 

- Zabranjena je proizvodnja, promet i upotreba psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, kao i dostava psihoaktivnih kontrolisanih supstanci i biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom. 

 

- Zabranjeno je - gljive iz porodice Psilocybe, kao i druge gljive iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance - dostavljati na bilo koji način drugim licima. 

 

- Zabranjeno je - s hranom, pićem ili na bilo koji drugi način - davati psihoaktivne kontrolisane supstance, osim u svrhu propisanog lečenja, u skladu sa ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona.  

 

- Zabranjeno je - psihoaktivne kontrolisane supstance i medicinska sredstva koja su upotrebljena za njihovu primenu - odlagati na način i na mestu koje nije posebno određeno za tu svrhu, suprotno ovom zakonu i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

 

- Zabranjeno je - oglašavanje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci – u određenim slučajevima, odnosno – dozvoljeno je pod određenim uslovima I na određeni način.  

 

U Zakonu je izvršena KLASIFIKACIJA psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, regulisano je pitanje identifikacije i ispitivanja psihoaktivnih kontrolisanih supstanci (uključujući i ovlašćenja i dozvola za obavljanje ovog posla). Proizvodnja, promet, izvoz, uvoz, tranzit, gajenje – takođe su regulisani i obuhvaćeni strogom kontrolom i zabranama.

 

Tako, na primer:

- Zabranjeno je - gajenje biljaka iz kojih se mogu dobiti psihoaktivne kontrolisane supstance, kao i njihov promet i posedovanje, osim pod uslovima propisanim ovim zakonom i propisima donetim za sprovođenje ovog zakona. 

- Samonikla biljka iz koje se može dobiti psihoaktivna kontrolisana supstanca - mora biti uništena 

- Dozvoljeno je - gajenje konoplje (Cannabis) - samo radi proizvodnje - vlakana, proizvodnje semena za ishranu životinja, daljeg razmnožavanja, prerade, ispitivanja kvaliteta semena, kao i njegovog prometa i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu koje ima dozvolu koju je izdalo ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede 

- Dozvoljeno je - gajenje maka (Papaver somniferum L.) - samo u prehrambene svrhe - i to samo - pravnom, odnosno fizičkom licu kome je izdata dozvola ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede koje prati i analizira površine zasejane makom. 

- Za izvoz, odnosno uvoz slame maka – potrembna je dozvola.

 

Zakonom je regulisana i primena psihoaktivnih kontrolisanih supstanci u okviru zaštite zdravlja, definisane su programske aktivnosti za prevenciju, lečenje i smanjenje potražnje psihoaktivnih kontrolisanih supstanci, propisana je dužnost obaveštavanja i evidentiranja u odgovarajućim registrima, utvrđen postupak sa oduzetim psihoaktivnim kontrolisanim supstancama, regulisana nadležnost i nadzor nad sprovođenjem, propisane kazne za privredne prestupe i prekršaje.

 

Zakon je objavljen u "Službenom glasniku RS", br. 99/2010 od 27.12.2010. godine i STUPIO NA SNAGU – 8. Januara 2011. godine.

Finansijski plan Nacionalne službe za zapošljavanje za 2014. godinu

"Službeni glasnik RS", broj 115/13, strana: 91 od 26.12.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 100/14, strana: 34 od 15.09.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 8 od 04.11.2014.


JAVNE NABAVKE - Pozivi, odluke, obaveštenja

"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 2 od 04.11.2014.


Kadrovska rešenja - rešenja o imenovanjima i razrešenjima koja je donela Vlada

"Službeni glasnik RS", broj 121/14, strana: 27 od 05.11.2014.


Odluka o obrazovanju Saveta za reformu javne uprave

"Službeni glasnik RS", broj 79/14, strana: 4 od 29.07.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 86/14, strana: 109 od 15.08.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 4 od 04.11.2014.


Odluka o osnivanju Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost

"Službeni glasnik RS", broj 121/14, strana: 25 od 05.11.2014.


Odluka o usvajanju Pravila o radu tržišta električne energije

"Službeni glasnik RS", broj 120/12, strana: 234 od 21.12.2012.
"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 35 od 04.11.2014.


Odluke o izboru sudija

"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 10 od 04.11.2014.


Pravilnik o nastavnom planu i programu opšteobrazovnih predmeta srednjeg stručnog obrazovanja u području rada trgovina, ugostiteljstvo i turizam

"Prosvetni glasnik", broj 8/14, strana: 290 od 15.08.2014.
"Prosvetni glasnik", broj 13/14, strana: 4 od 04.11.2014.


Pravilnik o visini takse za pružanje usluga Republičkog geodetskog zavoda

"Službeni glasnik RS", broj 116/13, strana: 35 od 26.12.2013.
"Službeni glasnik RS", broj 5/14, strana: 36 od 22.01.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 8/14, strana: 34 od 29.01.2014.
"Službeni glasnik RS", broj 120/14, strana: 32 od 04.11.2014.


Rešenja o imenovanjima direktora javnih preduzeća (Novi Sad, Nova Crnja)

"Službeni glasnik RS", broj 121/14, strana: 30 od 05.11.2014.



Pogledajte kompletan spisak >>